Yleisimpiä Netta-verkkopalvelun käyttöongelmia

Olemme koonneet alle yleisimmät Netta-verkkopalvelun käyttöongelmat. Jos kohtaat Nettaa käyttäessäsi ongelman, jota ei ole mainittu alla, ilmoita ongelmasta kassalle palautelomakkeen kautta.

Salasanan tilaaminen sähköpostiin ei onnistu

Jos uuden salasanan tilaaminen sähköpostiin ei onnistu, lähetä ilmoitus tästä sähköpostitse osoitteeseen mia.peltoniemi@akt.fi. Salasanan voit tilata myös tekstiviestillä matkapuhelinnumeroosi Netan kirjautumissivun Unohtuiko salasana? -linkistä.

 

Muistathan syöttää jäsennumerosi käyttäjätunnus-kenttään tilatessasi salasanaa.

Ansiopäivärahan jatkohakemuksen (ei muutettavaa) Avaa-valintapainike on harmaa eikä hakemusta saa auki

Ansiopäivärahan jatkohakemus (ei muutettavaa) on tarkoitettu vain niille kokonaan työttömille tai lomautetuille hakijoille, joiden hakujakso (4 viikkoa tai kuukausi) on täyttynyt.

Avaa-valintapainike muuttuu siniseksi ja hakemus on avattavissa valmiiksi esitäytettynä oikealle hakujaksolle aikaisintaan hakujakson viimeisenä päivänä, jos etuutta on aiemmin jo maksettu (eli esimerkiksi ensimmäinen ansiopäivärahahakemus on jo käsitelty ja etuus on maksettu).

Jatkohakemusta ei voi kuitenkaan täyttää, jos

  • edellisestä maksusta on kulunut yli kolme kuukautta,
  • edellinen maksu on muuta etuutta kuin ansiopäivärahaa tai
  • sinulle on viimeisen maksun jälkeen annettu kielteinen päätös ilman loppupäivää.

 

 

Kuvakaappaus Netta-verkkopalvelusta

Hakujakso ei täyttynyt (eli hakemus ei ole vielä avattavissa):

Hakujakso täyttynyt (eli hakemus on avattavissa):

akt

itf

tatsi